Search the site
الحلقه السادسه
قصه غرفه 102
تأليف:مؤمن عصام
مدقق لغوي:ايمان احمد
مصمم الغلاف ماهر احمد
................................
تنبيه هام:
القصه ليس لها اي دخل بالجهاز الأمني لمصر وكل الموجود بالقصه من وحي خيالي واذا يوجد تشابه فأنه تشابه ليس اكثر #مؤمن_عصام
.....................................................
الحلقه السادسه
عند وصول محمد الجهاز وجد الرائد طارق البحيري قد وصل الجهاز من قبله
يدخل محمد وخلفه الضابط محمد غانم
النقيب محمد عبد الرحمن:ازيك طارق؟
الرائد طارق البحيري:كويس
الضابط محمد غانم:ايه العلاقه اللي بينك و بين خالد يونس
الرائد طارق البحيري: مين خالد يونس معرفش حد بالأسم ده
الضابط محمد غانم (بعصبيه):انت هاتستهبل
النقيب محمد عبد الرحمن:اهدي يا محمد
النقيب محمد عبد الرحمن(ببرود):اللي قدمت فيه شكوي في الوزاره؟
الرئد طارق البحيري:خالد يونس
الضابط محمد (مقاطعا):اتقتل من يومين في فندق(...)
الرائد طارق البحيري:طيب انا مالي
النقيب محمد عبد الرحمن:ازاي ...انت رائد و المفروض انك تكون مقدر ظروفنا واحد اسمه خالد يونس عمليه قتل غريبه في فندق من غير ما حد يحس بيه تفهم ايه؟
الرائد طارق البحيري: الشكوي دي مقدمها من سنتين تقريبا و بعديها انتقلت محافظة الدقهليه راجع تقريرك يا حضرة الضابط
النقيب محمد عبد الرحمن:امضي هنا علي اقوالك
يمضي الرئد طارق البحيري ثم يذهب
يخرج محمد من الغرفه خلفه محمد غانم
النقيب محمد عبد الرحمن:انا حاسس انه بريئ كلامه منطقي جدا
الضابط محمد غانم:مفيش احساس في القواضي كله بالأدله
النقيب محمد عبد الرحمن: فعلا
يأتي شريف بعد قليل و معه علاء حسن
ثم يدخلوه غرفه التحقيقات
النقيب محمد عبد الرحمن :ايه العلاقه اللي بينك و بين خالد يونس
علاء حسن:العلاقه كويسه احنا اصدقاء منذ سنتين تقريبا
الضابط محمد غانم:مفيش اي مشاكل
علاء حسن:لا مفيش
النقيب محمد عبد الرحمن (بهدوء):طيب ليه هددته بالقتل؟
علاء:مشكله عاديه
الضابط محمد غانم (بصعبيه) :احنا هانتحايل عليك عشان تنطق..هاتنطق بالذوق و الا احنا نشوف شغلنا معاك ؟
علاء:بلغ الاداراه بلاغ كاذب اني بتعدي علي العميلات في الشركه
النقيب محمد عبد الرحمن:ايه غرضه من كده
علاء:اني ابعد عن سكته
الضابط محمد:ازي تبعد عن سكته ..
علاء: انا رئيس الأمن في الشركه و مرتبي ضعف مرتبه
النقيب محمد عبد الرحمن:احنا علينا نصدق الكلام ده؟
علاء:دي الحقيقه
الضابط محمدغانم:طيب امضي علي اقوالك؟
يمضي علاء ثم يذهب
بعد قليل يأتي حسام و معه سيف احمد
محمد لحسام:انا مش هاقدر اكمل ..كمل انت؟
حسام:حاضر...هو مش ده اللي كان معاك امبارح في المستشفي
محمد:هو فين؟
ينظر محمد من الباب حتي يراه
محمد:هو اسمه سيف احمد علي
حسام:انت هاتستهبل..خلاص مفيش مشكله انا هاحقق معاه
يدخل حسام الي سيف ومحمد يدخل في غرفه المراقبه في الجهاز
حسام:ايه علاقتك مع خالد يونس
سيف:مليش علاقي معاه
حسام:في مشاكل بينك و بينه ؟
سيف:لا
حسام:انا عارف زوجتك يمني الدراويش انها اتقتلت بسبب خالد يونس... ممكن انت اللي قتلته عشان تنتقم؟
سيف:لو عاوز انتقم كنت زماني انتقمت من زمان
حسام:كانت فيه علاقه بينك و بينه اثناء الحادث ؟
سيف: لا
الضابط محمد غانم:طيب امضي علي اقولك
يمضي سيف ثم يذهب
بعدها بقليل يدخل النقيب محمد عند حسام
النقيب محمد:عملت ايه؟
حسام:لا معملتش حاجه
النقيب محمد:هو فين النقيب علي
حسام :كان واقف امام الغرفه من شويه
ثم يسمعوا صوت ميكرفون الجهاز الأمني انه يوجد اجتماع في الحال
في خلال دقائق يتجمع الاصدقاء في غرفه الاجتماعات
يدخل اللواء احمد نبيل يشعل السيجاره ثم يقول
الفيديو ده اللي اخذناه من الفندق من 1 الظهر حتي عميله القتل اللي يلاحظ حاجه في الفيديو ممكن يبلغنا
يبدا تشغيل الفيديو و يبدا الكل بتركيز
النقيب محمد عبد الرحمن:هو احنا هنتفرج 3 ساعات
اللواء احمد: أيوه لازم نتفرج عليه
يستمر الفيديو و التركيز من الجميع
الضابط محمد غانم:انتوا مش ملاحظين حاجه؟
اللواء احمد:ايه هي؟
الضابط محمدغانم:ان بعد الساعه 2 الظهر مفيش حد مشي في الطرقه
النقيب محمد:طيب ايه الغريب؟
الضابط محمد:ازاي فندق زي ده كبيره و ملئ بالزائرين و مفيش حد يمشي في الطرقه لمده ساعه
اللواء احمد:استنوا ممكن حد يعدي
بعد قليل يقول
حسام المصري (مسرعا):؟؟؟؟؟؟؟؟
...............................
قصه غرفه 102
تأليف مؤمن عصام
مصمم الغلاف:ماهر احمد
قصه غرفه 102
تأليف:مؤمن عصام
مدقق لغوي:ايمان احمد
مصمم الغلاف ماهر احمد
................................
تنبيه هام:
القصه ليس لها اي دخل بالجهاز الأمني لمصر وكل الموجود بالقصه من وحي خيالي واذا يوجد تشابه فأنه تشابه ليس اكثر #مؤمن_عصام
.....................................................
الحلقه السادسه
عند وصول محمد الجهاز وجد الرائد طارق البحيري قد وصل الجهاز من قبله
يدخل محمد وخلفه الضابط محمد غانم
النقيب محمد عبد الرحمن:ازيك طارق؟
الرائد طارق البحيري:كويس
الضابط محمد غانم:ايه العلاقه اللي بينك و بين خالد يونس
الرائد طارق البحيري: مين خالد يونس معرفش حد بالأسم ده
الضابط محمد غانم (بعصبيه):انت هاتستهبل
النقيب محمد عبد الرحمن:اهدي يا محمد
النقيب محمد عبد الرحمن(ببرود):اللي قدمت فيه شكوي في الوزاره؟
الرئد طارق البحيري:خالد يونس
الضابط محمد (مقاطعا):اتقتل من يومين في فندق(...)
الرائد طارق البحيري:طيب انا مالي
النقيب محمد عبد الرحمن:ازاي ...انت رائد و المفروض انك تكون مقدر ظروفنا واحد اسمه خالد يونس عمليه قتل غريبه في فندق من غير ما حد يحس بيه تفهم ايه؟
الرائد طارق البحيري: الشكوي دي مقدمها من سنتين تقريبا و بعديها انتقلت محافظة الدقهليه راجع تقريرك يا حضرة الضابط
النقيب محمد عبد الرحمن:امضي هنا علي اقوالك
يمضي الرئد طارق البحيري ثم يذهب
يخرج محمد من الغرفه خلفه محمد غانم
النقيب محمد عبد الرحمن:انا حاسس انه بريئ كلامه منطقي جدا
الضابط محمد غانم:مفيش احساس في القواضي كله بالأدله
النقيب محمد عبد الرحمن: فعلا
يأتي شريف بعد قليل و معه علاء حسن
ثم يدخلوه غرفه التحقيقات
النقيب محمد عبد الرحمن :ايه العلاقه اللي بينك و بين خالد يونس
علاء حسن:العلاقه كويسه احنا اصدقاء منذ سنتين تقريبا
الضابط محمد غانم:مفيش اي مشاكل
علاء حسن:لا مفيش
النقيب محمد عبد الرحمن (بهدوء):طيب ليه هددته بالقتل؟
علاء:مشكله عاديه
الضابط محمد غانم (بصعبيه) :احنا هانتحايل عليك عشان تنطق..هاتنطق بالذوق و الا احنا نشوف شغلنا معاك ؟
علاء:بلغ الاداراه بلاغ كاذب اني بتعدي علي العميلات في الشركه
النقيب محمد عبد الرحمن:ايه غرضه من كده
علاء:اني ابعد عن سكته
الضابط محمد:ازي تبعد عن سكته ..
علاء: انا رئيس الأمن في الشركه و مرتبي ضعف مرتبه
النقيب محمد عبد الرحمن:احنا علينا نصدق الكلام ده؟
علاء:دي الحقيقه
الضابط محمدغانم:طيب امضي علي اقوالك؟
يمضي علاء ثم يذهب
بعد قليل يأتي حسام و معه سيف احمد
محمد لحسام:انا مش هاقدر اكمل ..كمل انت؟
حسام:حاضر...هو مش ده اللي كان معاك امبارح في المستشفي
محمد:هو فين؟
ينظر محمد من الباب حتي يراه
محمد:هو اسمه سيف احمد علي
حسام:انت هاتستهبل..خلاص مفيش مشكله انا هاحقق معاه
يدخل حسام الي سيف ومحمد يدخل في غرفه المراقبه في الجهاز
حسام:ايه علاقتك مع خالد يونس
سيف:مليش علاقي معاه
حسام:في مشاكل بينك و بينه ؟
سيف:لا
حسام:انا عارف زوجتك يمني الدراويش انها اتقتلت بسبب خالد يونس... ممكن انت اللي قتلته عشان تنتقم؟
سيف:لو عاوز انتقم كنت زماني انتقمت من زمان
حسام:كانت فيه علاقه بينك و بينه اثناء الحادث ؟
سيف: لا
الضابط محمد غانم:طيب امضي علي اقولك
يمضي سيف ثم يذهب
بعدها بقليل يدخل النقيب محمد عند حسام
النقيب محمد:عملت ايه؟
حسام:لا معملتش حاجه
النقيب محمد:هو فين النقيب علي
حسام :كان واقف امام الغرفه من شويه
ثم يسمعوا صوت ميكرفون الجهاز الأمني انه يوجد اجتماع في الحال
في خلال دقائق يتجمع الاصدقاء في غرفه الاجتماعات
يدخل اللواء احمد نبيل يشعل السيجاره ثم يقول
الفيديو ده اللي اخذناه من الفندق من 1 الظهر حتي عميله القتل اللي يلاحظ حاجه في الفيديو ممكن يبلغنا
يبدا تشغيل الفيديو و يبدا الكل بتركيز
النقيب محمد عبد الرحمن:هو احنا هنتفرج 3 ساعات
اللواء احمد: أيوه لازم نتفرج عليه
يستمر الفيديو و التركيز من الجميع
الضابط محمد غانم:انتوا مش ملاحظين حاجه؟
اللواء احمد:ايه هي؟
الضابط محمدغانم:ان بعد الساعه 2 الظهر مفيش حد مشي في الطرقه
النقيب محمد:طيب ايه الغريب؟
الضابط محمد:ازاي فندق زي ده كبيره و ملئ بالزائرين و مفيش حد يمشي في الطرقه لمده ساعه
اللواء احمد:استنوا ممكن حد يعدي
بعد قليل يقول
حسام المصري (مسرعا):؟؟؟؟؟؟؟؟
...............................
قصه غرفه 102
تأليف مؤمن عصام
مصمم الغلاف:ماهر احمد
الاشتراك في:
تعليقات الرسالة
(
Atom
)
ليست هناك تعليقات :
إرسال تعليق